Tuesday, January 17, 2012

Sakit Mata Lihat Fesyen Tudung.....

Aku tertanya-tanya mereka (perempuan) memakai tudung untuk apa?????
Zaman sekarang ni bermacam-macam jenis tudung yang ada (walaupun aku letak 2-3 gambar je kat bawah ni.....)....Mereka pakai tudung ikut trend semasa atau ikut hukum.....Aku tau aku pun bukan alim ulama untuk komen lebih-lebih.....mereka boleh ditergur ke???....kalau tegur marah pula nanti...macam-macam dimaki-hamunnya.....


Ni tudung no satu ni....aku tak kenal pun siapa dia...aku rembat je gambar kat google.....korang kenal????
cantik juga kan.....tapi, pakai tudung untuk cantik ke????.....Gaya apa tudung ni pun  aku tak tahu....aku ni lelaki manalah aku nk tahu...hahaha.....macam penutup kepala sweater atau baju hujan je aku tengok.....


No 2 ni paling aku menyampah tengok....Aku panggil ni tudung kepala alien...dan aku tak rasa ini cantik....setuju???....Dah makin ramai aku tengok pakai gaya ni....makin banyaklah alien nanti...so jangan pakai macam ni yer......


Hmm....yang no 3 ni....tak silap aku, aku baru tengok dalam WHI semalam.....yang ni lebih kepada selendang.....cantik juga kan.....Perasan tak, sebenarnya lebih kurang je dengan yang no 1 tadi...cuma yang ni tak nampak leher je.....


No 4 ni yang last aku nak cakap....pakai macam ni aku paling suka...hahaha....dan aku rasa paling cantik....Tak perlu berpusing-pusing kat leher...paling senang kot nak pakai yang ni.....Jadi pakailah yang ni...simple n nice....


*suka lihat budak sekolah punya tudung.....
*aku tak nak citer pasal hukum pemakaian tudung di sisi Islam....aku pun banyak kelemahan....cuma...
*hukum Allah kekal walaupun zaman fesyen bertukar-ganti.....



1 comments jer....:

teratai said...

sanggul tudung lebih tinggi dari kepala spt no. 2 tu x boleh!pakai je yg last tu, tutup aurat,kan itu lebih baik drp ikut fesyen yg mendedahkan aurat!