Thursday, March 8, 2012

Lukisan Kasut Kanvas | Canvas Painting Shoe { tema air }



Lagi rujukan untuk kertas 3 SENI SPM.......hehehehe


image from sweet issues

















sumber omgshoooz.com dan senivisual


image from devianart

image from tabatha

image from nobodybuy

image from ecrater


image from etsy


image from ecrater


image from kaboodle


image from shark eat meat


* jangan tiru bulat-bulat....ubah sikit...jadi lebih kreatif ok....hehe




Monday, March 5, 2012

Lukisan Pada Kasut Kanvas | Canvas Shoe Painting



Untuk rujukan pelajar SENI kertas tiga SPM........semoga mendapat ilham....

image from iOffer

image from iOffer

image from iOffer

image from iOffer

image from iOffer
image from converse



Word Verification !!!



WORD VERIFICATION !!!!......Tak sangka ada lagi rupanyer.....ingat dah buang.....hari ni aku baru perasan aku belum buang lagi...hahaha





Dah "remove"......kalau ada lagi tolong bagitau yer....



Lukisan Tengkorak Manusia







Sunday, March 4, 2012

Teknik Asas Lukisan




Teknik Garisan Pangkah Silang / Cross Hatching

Teknik Lorekan / Shading

Teknik Gosokan


Media : Pensel

Rose yang Layu...haha




Saturday, March 3, 2012

Lukisan Burung




Media : Pensel B, 2B, 4B, 7B dan Mechanical pencil 2B



Politik itu KEJAM !!!

Salam......Hari ni aku terpanggil untuk memberi satu lagi renungan untuk diri aku sendiri dan juga sape-sape yang membacanya....hahahaha


Alu nak sentuh isu politik sikit hari ni...sape yang tak berminat boleh duduk kat tepi yer......hahaha

Aku masih lagi berpendirian bahawa politik ini KEJAM.....Dunia yang penuh dengan SENARIO yang tidak sunyi dari pergolakan...Sentiasa membawa cerita-cerita yang baru dan lama untuk didengdangkan lagi pada masyarakat.....Terutama hari yang ditunggu-tunggu kian menghampiri...iaitu hari untuk masyarakat membuat pemilihan semula pemimpin mereka..........

Pelbagai cerita telah timbul sejak kebelakangan ini....Isu Israel, Lembu, Liwat, Lynas, Madrasah, Hudud, Video Seks, dan terbaru isu Khalwat........Jika diimbas kembali, terlampau banyak isunya....ada yang masih terbengkalai...isu yang hanya terhenti di pertengahan jalan....Sedangkan isu baru telah muncul...bagaikan hujan mencurah ke bumi ( banyaknya..haha )......

Begitu jugalah banyaknya pengaliran "hujah" ke dalam pemikiran masyarakat....Semuanya ingin menegakkan kebenaran bagi pihak masing-masing....Mesti MENANG walaupun SALAH.....Pelbagai kata-kata dikeluarkan untuk MENANG....dan ada pula pihak ketiga yang memberikan hujah......Sedarkan pihak ketiga itu akan kejadian sebenar yang menimpa pihak yang ditentang atau pihak yang disokong......

Dalam pada itu, jika kedua-dua pihak tidak bersalah...siapa yang BENAR ????......Siapa yang MENIPU ????....TAPI yang aku pasti....ramai MASYARAKAT telah diperbodohkan oleh MEREKA ini.........Sedangkan, rakyatlah yang memilih mereka sebagai ketua..sebagai pemimpin...Tapi mereka telah mempergunakan rakyat.....Hanya untuk KUASA DUNIA.....

Hanya kerana KUASA DUNIA mereka ini sanggup untuk menggadaikan maruah diri, keluarga, NEGARA, BANGSA,,,,,,malah AGAMA juga diperkotak katikkan segelintir mereka.......

Kepada masyarakat....janganlah membuat kenyataan yang bukan-bukan...seolah-olah lebih mengetahui dari empunya badan......Jangan sebarkan FITNAH...Sesungguhnya fitnah itu sangat cepat tersebar....Apatah lagi dengan adanya media massa......Kerana FITNAH akan berterbangan seperti ditiup angin....dan Berubah-ubah bentuknya apabila sampai kepada manusia lain.....dan begitulah seterusnya.......

Bukankah MALAYSIA mempunyai Perlembagaan....yang terkandung RUKUN NEGARA.....Aku percaya setiap rakyat Malaysia pernah berikrar akan patuh kepada rukun negara.....Jadi tunjukkanlah nilai-nilai yang terdapat di dalam rukun negara......



Thursday, March 1, 2012

Facebook oh Facebook !!!!



Apa dah jadi dengan FB aku ni.....dari semalam lagi.......hantar MESEJ dan KOMEN dan UPDATE STATUS tak dibenarkan......LIKE je yang boleh.....APE PUN TAK BOLEH !!!!






Semalam untuk 24 jam jer jangka jadi macam ni...sekarang dah bertambah kepada beberapa hari pulak......Tak pasal-pasal nanti aku kena REMOVE akaun FB ni.......Harap-harap tidak la.....Hmmmmm