Tuesday, July 22, 2014

Kerja Kursus SPM 2014 (Sarung Buku)

FFfuhhhhhhhh lega gila kepala bila dah selesai ditaksir kerja kursus budak2 ni........haha
tapi ada gak yang sangat mendukacitakan aku sbb ada pelajar yang tak nak teruskan projek ni.......pasrah jer lah.......tapi yang lain ok lah dapat siap gak walau ada 5 org kena kuarantin sebab lambat sangat buat kerja......haha

kat sini aku cuma kongsi beberapa yang aku rasa ok dan baik juga lah...tak tahu lah apa kata korang kan...masing-masing ada mata...tengok jer la...keh3

jum aku cerita satu-satu pasal budak-budak yang terpilih ni........hehe




DESHMOND MIGANG (5A 2014)

Artifak atau karya yang pertama ni adalah hasil pelajar aku kat kelas 5A....budak kelas aku ni...dan aku rasa ini adalah antara yang paling ok hasil dia....dan markah aku bagi memang tinggi...ketua panitia aku yang cadangkan markah.....memang ok pn kan.....dan folio dia memang superb lah....nanti aku tunjuk kat next entry ok...p/s kalo rajin ler......




ELDRED EMBU (5A 2014)

yang ni pelajar 5A juga....dan dia ni selalu tip top punyer kerja la...folio dia pn ok kemas giler2..teliti jer kerja dia....hehe....setiap kali exam memang terbaik....nak kata ada bakat lebih kurang jer dengan yang 1st tadi bakat dia.....dua2 pn terbaik......ada sorang lagi sebenarnya yang betul2 asli punya bakat.....tapi malas melampau....haha....




ANEAS (5B 2014)

Nickhun dan Luhan......adoi tak kenal ke....ke buat tak kenal...hahaha.....entah la aku pun tak kenal dengan diorang.....keh3.......artis kpop mana ni...kalau karipap sedap juga makan ek....hihi......budak yang buat ni aku suka la...diorang ni ada tiga sekawan.....aku suka sebab depa ni rajin2.....cepat jer siap....folio pun cepat.....walau mungkin idea dia kurang tapi kemas kerja dia ni......dari awal lagi aku dah cakap.....janji rajin dan siap kerja kursus....hehe




VERONICA JEMAK (5A 2014)

ok....yang hijau ni....ape ek aku nak cakap pasal budak ni....macam xde ape2 je....haha...budak kecik budak kecik..haha..nanti2 la kalo dah terfikir aku taip....huhu




JENNY NUYA (5B 2014)

SUHO?????......sapekah itu.....haha....budak ni adalah geng 3 sekawan....yang aku panggil tiga budak rajin.....3 budak rajin ni pada mulanya kalau sorang x ambik seni tiga2 xnak ambik...masak aku....hehe.....nasib gak la depa ni ambik seni.....bagus2...teruskan kerajinan korang ek......


sebelum aku citer pasal yang bawah ni aku nak g mandi sat......kah3........panas2 jerebu2......lepas 2 panaskan air leh bancuh milo.....hihi




FARINA ADIRA (5A)

jum sambung...dengan se"mug" milo dan beberapa karipap yang di tapao masa berbuka dengan ibu bapa dan pelajar islam petang tadi....hehe.....pemilik artifak ni plak ialah ketua kelas aku......aku penolong guru kelas jer...haha.....ade kerugian jugak la budak ni....haishhhhhh awat la dia xtanya aku pasal kajian warna dia...kadang2 terlepas pandang gak kalau pelajar dah terlalu ramai ni...huhu....tak berkenan btoi ngan latar tulisan dia ni.....kan3.....katun dia aku suka....haha




YEK SIONG KING (5A 2014)

okeyyyhhhh sampai pun kat budak sorang ni.....agak terkilan sebenarnya dengan sikap dia....sikap yang sambil lewa......rilek dulu rilek dulu tak habis2 nak rilek....haha...aku sangat2 yakin dia boleh siap awal dari geng2 dia yang lain.....bakat dia memang leh wat aku seram gak la.....teknik cat air memang tak dak xapa lah leh lawan dia.....lukis pun dia lah top......tapi sikap dia melemahkan dia......bagi aku dia langsung tak gunakan bakat yang dia ada untuk buat kerja kursus ni.....dia xbagi 100% kebolehan dia.....tapi markah dia masih lagi tinggi....dah smpai sini je...kang xhabis kalo citer pasal dia ni...hehe




HARRY LAU (5B 2014)

ni antara pelajar yang agak kamcing ngan aku......haha....dia ni dah beberapa kali ubah dia punya illustrasi untuk watak dan mungkin juga tajuk....sebab aku rasa watak-watak yang sebelum ni agak menyusahkan diri dia jer....lebih baik tukar jadi yang lebih simple.....kan senang....haha.....dan dia juga penah salah buat artifak...saiz kecik....terpaksa buat baru....sempat jer kan....hehe..siap awal plak 2.....ok cunnnnn




ALISTAIR BEJIT (5A 2014)

btoi ka nama dia aku eja....ntah ler....lupa....pertamanya aku xsangka budak ni dapat buat macam ni.......tapi lepas tengok dia punya kajian warna aku yakin dia dapat buat.....ok la menjadi.....tapi aku lebih suka dia punya kajian illustrasi yang satu lg.....sangat comel...berbanding dengan yang ni....tapi dia xada tajuk untuk yang satu lagi jadi senang citer ambik jer yang SUPER AFOIL ni....haha

DAHWYN (5A 2014)
ni lagi sorang aku sangat2 x sangka dapat buat sebaik ni.....walau robot dia ni xdak la cun mana pn kan......tapi ok la bg aku....menarik juga dan kemas......pasai pa dia pilih tajuk ni jangan duk tanya haa....aku pun xtau....haha




CORNELIUS DANA (5B 2014)

aku kesian gila gak la kat budak sorang ni......artifak dia ni warna background dia langsung tak sama dengan kajian warna.....katanya sebab kadbod yang digunakan....tapi bagi aku teknik dia xbtoi kot....kot la.....punya la dah cun dia warna budak pempuan 2.......haissshhhhh..apa nak buat...trima jer ler......satu ja budak ni....ambik masa lama sangat nak warna dia punya watak....sangat2 lama.....tersangkut kat kajian warna lama....hurmmm..xleh kata apa......




ABG ZAIDUL (5B 2014)

hurmm...ni lagi satu kes yang sangat2 berat aku rasa.....sampai kepala otak aku pun buntu dibuatnya.....dia ni masa buat dulu sampai topik berapa aku pun dh lupa.....dia kehilangan kesemua lukisan kerja kursus dia....hilang sebab tertinggal kat kelas malam...dan kebetulan pada esok pagi budak2 kat kelas tu buat pembasmian....pembersihan kelas.....habis dibuang....hadoi.....teruk btoi....xkan lukisan pun dianggap sampah.....agak2 la kan.....jadi budak ni kena buat semua dari awai.....ok tu ja la aku citer pasal dia..dia ni pun memang rapat ngan aku...sikap dia aku suka....ade sesuatu pada dia yang aku rasa budak2 lain xda...ape pun aku xpasti...yang lain2 biar kami je tahu....hehe





haaa....gambaq ni plak selepas aku ngan cg. Alfred susun semua folio dan artifak unuk disemak oleh pentaksir......giler punya berdebar dup dap dup dap......hahaha....tapi ok la xda la apa2 kan......hehe...walau ada gak la kan bhgian2 yang xpuas hati ngan petaksir...keh3.....apa2 pn dah selesai fokus lak pada kertas satu.......


lepas ni nak kongsi lak folio yang terbaik.....hehe


0 comments jer....: